Návštěvní kniha

Prostor pro Vaše poznámky, postřehy, připomínky. Přispějte i Vy!

Návštěvní kniha je moderována. Vulgární, urážlivé a rasistické příspěvky budou odstraněny!

 

Další anonym
NN  |  89.24.110.66
08.04.2015  11:09
Doslova se stydím, za naši návštěvní knihu. Pravdou je, že je tam tolika lží, až hanba. Zastupitel, který se tam uvedl celým jménem, lže nebo fabuluje ve velkém stylu. Je naprosto směšné, že uveřejňuje, že je někdo pravomocně odsouzený, ale už neuvede, čím se tak prohřešil. Není to ani vrah ani zloděj, jen „trouba“, který pomohl kamarádovi v nouzi. Je tak špatný? Z mého pohledu ne.
Dále je minimálně smutné, že někdo, kdo počítá pravopisné chyby (a špatně), jich tam v dalším příspěvku vymrskne tolika, že bych měl/a sklopené snad nejen uši. Mimochodem se chyb dopustil i pan Křivanec, povoláním právník, zastupitel obce, který jediný byl schopný a ochotný se pod svůj příspěvek podepsat. Pokud budu potřebovat pomoc při koupi auta, raději se domluvím s automechanikem, který si není jistý, které i/y použije, než účetní nebo učitelku, která si je jista. Za to bych nikoho nesoudila. Už Werich s Voskovcem zpívali: „..ten umí to a ten zas ono…“ Po pravdě, Mileno, být tebou (úmyslně malé „t“, momentálně si tě vážit opravdu nemohu), tak lezu těmi kanály, které zde nechalo zbudovat bývalé zastupitelstvo, protože z mého pohledu to rozhodně nebyla chybná citace, vždyť ses tam nepodepsala jménem svým, ale Martinovým.
Paní starostka v příloze okomentovala ledacos z této knihy, ale stať svého syna úplně vynechala. Nemyslím si, že je tak čistý a průkazný. Ale zajímalo by mne, jak se tváří paní starostka při čtení dalších příspěvků. Vypadá to, že dle „osvědčeného soudružského vzoru“ se chová aktuální zastupitelstvo. Pokud tedy není problém mezi obcí a hasiči, proč je sbor nazýván „srandaspolkem“?
anonym
taky raději anonym  |  46.23.55.54
08.04.2015  10:23
Souhlasím téměř se vším co tu píše opozice zastupitelstva,i přesto že něco si mohli odpustit. Zůstanu raději taky v anonymitě,protože nerad bych byl popotahován v některém z dalších čísel Sobáčku za to, že se zastupitelstvem nesouhlasím. Myslím že by se obě strany měli sejít a bez piva, cigaret a hlavně velkých emocí si to zkusit vyříkat a dojít konečně k nějaké rozumné spolupráci. Se současným zastupitelstvem se nejedná lehce když nechce ustoupit ani o píď. A na konec bych jen rád podotknul, že tato diskuze už by se taky mohla vymazat z návštěvní knihy. Mějte se všichni fajn.
RE na: hanba   přidaný: 06.04.2015  21:30
Počítáme na prstech jedné ruky.
Anonym  |  37.188.134.190
07.04.2015  09:19
Martine, spočítal si tu dobu, kterou tu s námi bydlíš správně? Já mám za to, že jsi na konci roku 2011 teprve dokončoval střechu. Ty 4 roky mi tedy ne a ne vyjít. Jinak doufám, že svoje obvinení z mlžení, lží a kydání špíny doložíš argumenty minimálně stejně tak dobře, jako tomu bylo v příloze SOBáčku. Píši anonymně z důvodu, že bych byl nerad tebou obratem urážen kvůli jinému názoru.
RE na: hanba   přidaný: 06.04.2015  21:30
Omluva za chybnou citaci
milena.bolinova@seznam.cz  |  192.168.46.199  |  milena.bolinova(zavináč)seznam.cz
06.04.2015  22:23
Martine, ano máš naprostou pravdu, sem do knihy jsem zkopírovala Tvůj veřejný příspěvek (komentář) z Facebooku. Omlouvám se za chybnou citaci, v příspěvku mělo být napsáno: Martin Cink, Facebook, citace: "Nazdar přátelé dík za podporu a pokud to půjde a máte odvahu tak přidejte do návštěvní knihy svůj příspěvek a podnět ať si nemyslí že se z nich poser...." Neuvedla jsem nic co jsi veřejně nenapsal, stejně jako ti cituješ jiné, já ocitovala Tebe. Aby si slušní lidé, kterým jsi tvrdil, jak chceš tmelit obec a hasiče, udělali obrázek o Tvém způsobu interpretace. Druhý příspěvek byla citace z filmu, opět jen uvedená špatná citace. Starostka neměla čeho zneužít, jsou to Tvoje slova, jen zkopírovaná. A máš pravdu, nehodilo se psát anonymně, příspěvky tady ale nejdou upravit, chybu se snažím napravit tím, že píšu pod jménem a adresou. Děkuji za pochopení.
RE na: Quo bono ?   přidaný: 06.04.2015  10:31
hanba
Martin Cink  |  46.23.54.20  |  martin.cink(zavináč)seznam.cz
06.04.2015  21:30
Dobrý den všem kdo čtou tyto příspěvky a podněty. Myslím že většina po přečtení páteční přílohy a po přečtení všech a celých mých a jiných diskutujících zjistili že páteční příloha byla plná mlžení a lží.Mileno Honza měl pravopisné chyby ale psal zde podstatné věci a hlavně se vždy podepsal a v neposlední řadě psal sám za sebe a né jako ty které není hanba a řekl bych drzost psát do této knihy cizím jménem konkrétně mým.Psal jsem že se zde již nebudu vyjadřovat ale čekal jsem kdo má tolika drzosti a hle ona to manželka místostarosty.Chceš říct že se pletu tak aby měli i ostatní možnost tak prosím podívejte na it adresu ze které byl poslán příspěvek Martin Cink | 192.168.46.199
17.03.2015 20:31
(Martin Cink Nazdar přátelé dík za podporu a pokud to půjde a máte odvahu tak přidejte do návštěvní knihy svůj příspěvek a podnět ať si nemyslí že se z nich poser....) který se pravděpodobně velice hodil paní starostce ve svém projevu na poslední stránce. Tento příspěvek jsem já nikdy do této návštěvní knihy nepsal psal jej člověk který má adresu 192.168.46.199 nebo taky Kvido že? Nic méně nepsal jsem zde nic špatného aby paní starostka musela na mě nakydat tuto špínu ale to ona umí velice dobře stačí si vzpomenout jakou nakydali na minulé zastupitele a konkrétní osobu. Mé příspěvky byli myslím věcné a chtěl jsem pouze odpovědi jako ostatní diskutující. Jsem za toto špatný? Také jsem nikdy neřekl že je špatný zájezd do zoo nebo dokonce betlém jen jsem podotkl že mě se toto zdá málo a že hasiči zde dělají daleko víc kultury opět špatně a opět otištěno jen to co se hodí.Pak ty tady píšeš a v klidu se svojí emailovou adresou a podepíšeš se. Nevím ale to si opravdu myslíte že jsou lidé tak hloupí a pravdu se nedozví? Toto je opravdu můj poslední příspěvek zde,nynější zastupitelé mě osobně nestojí za svůj osobní čas,pro mě jsou parta údržbářů kteří dostali od bývalých zastupitelů v podstatě vybavenou ves. Když se Vám někdo nelíbí nebo trochu vybočuje z řady tak je třeba na něj plivat toto je vaše jednání. Vše kterým jsem nějakým způsobem znepříjemnil život v této obci nebo jsem jej nějak urazil se tímto omlouvám. Ps tuto nebo podobnou zprávu se dozví i občané kteří nemají možnost internetu aby i oni si udělali úsudek jak jednáte a mlžíte. S pozdravem Martin Cink který zde není sice trvale hlášen a bydlí zde se svojí rodinou bez měsíce 4 roky.
ZAMYSLEME SE VŠICNI NAD SEBOU
MARIE  |  2a03:b4c0:0:2e0
06.04.2015  14:52
TAK PROČÍTÁM NAŠI NÁVŠTĚVNÍ KNIHU A ŘÍKÁM SI ,KAM TO NAŠE OBEC DOPRACOVALA.NEJSEM ŽÁDNÝ POLITIK,JSEM JEN OBYČEJNÁ ŽENSKÁ,ALE UŽ SE NEMOHU DÍVAT JAK SE TADY URÁŽÍTE.PROČ TADY VYKŘIKJÍ TI CO VLASTNĚ PŘIŠLI K HOTOVÉMU A ŽE DĚLAJÍ NĚJAKÉ AKCE TO PŘECE NENÍ ŽÁDNÁ VELKÁ ZÁSLUHA.DĚLAJÍ JE PŘEDEVŠÍM PRO SEBE NEMYSLÍM TÍM PRÁCI S DĚTMI.JESTLI CHCI NĚCO UDĚLAT DĚLÁM TO DOBROVOLNĚ PODLE SVÝCH MOŽNOSTÍ VOLNÉHO ČASU A HLAVNĚ RÁDA.A CO SI PAMATUJI TAK ZA PŘEDMINULÉHO ZASTUPITELSTVA MUSELI OBČANI PODEPSAT ŽE ODPRACUJÍ URČITÉ HODINY ZDARMA.A TO SI MYSLÍM, ŽE BYLO V POŘÁDKU A DNES PLATÍ ZADARMO ANI KUŘE NEHRABE
RE na: Quo bono ?   přidaný: 06.04.2015  10:31
omluva
Čadek Jan  |  192.168.46.215  |  honzikcada(zavináč)seznam.cz
06.04.2015  13:40
Omlouvám se tímto všem které pobouřila má gramatika. Nemám ji takovou abych mohl psát na první dobrou a bohužel jsem si to nechtěně odeslal aniž bych to stihl po sobě překontrolovat. Tak ještě jednou-Češi promiňte.
RE na: QUO BONO???   přidaný: 05.04.2015  20:55
Komu ku prospěchu? II
František Frýzek  |  192.168.39.134  |  f.fryzek(zavináč)seznam.cz
06.04.2015  12:09
Vážený pane Čadku,
Vy určitě nejste ten , kdo by mně měl učit slušnému chování.Samozřejmě vím, že je povinnost odpovědět na pozdrav.Vy by jste však měl vědět, že je slušnost pozdravit, zvlášť když jste o generaci mladší.Tolik k Vaší nesmyslné a nepravdivé výčitce.
V obci se pohybuji více než 50 let, protože tady po generace žili moji předkové,a bydlím tady cca 7 let.Velkou část života jsem prožil v Blatné,a mohu snad srovnávat.A nikdy jsem nezažil na veřejné schůzi zastupitelstva města Blatné něco podobného jako tady.Možná je to tím, že se tam veřejné schůze zastupitelstva nekonají v hospodě, nepije se tam alkohol, nekouří se tam, a baví se tam mezi sebou střízliví spoluobčané.Nerad se pouštím do podobných, k ničemu nevedoucích, diskuzí.Myslíte, že nevnímám co se v obci dělo a děje?
Vnímám, a proto jsem reagoval.
A rozhodně navrhuji opustit osobní rovinu diskuze.
RE na: Quo bono ?   přidaný: 04.04.2015  21:49
Quo bono ?
Milena Bolinová  |  192.168.46.199  |  milena.bolinova(zavináč)seznam.cz
06.04.2015  10:31
Doufám, že laskavý čtenář promine a nebude posuzovat inteligenční kvocient obyvatel obce Tchořovice dle příspěvků p. Jana Čadka. Pane Frýzku, buďte prosím k Honzíkovi shovívavý, jak bychom mohli chtít pochopení Listiny základních práv a svobod, volebního zákona, ekonomických ukazatelů obce a znalost historie po někom, kdo nepochopil učivo 4. třídy základní školy a je schopen nasekat na 8 řádcích myšlenkově jednoduchého textu 22 pravopisných chyb?
Pane Frýzku, velmi Vám děkuji za příspěvek. Souhlasím ve všech bodech. Jsem hrdá, že bydlím v naší obci. Nikdy mě nenapadlo se za obec stydět, ani před deseti lety, ani nyní. Považuji ji za jednu z nejkrásnějších vůbec. Ano, moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného. Ve svém volném čase se mohu věnovat obci, hasičům, myslivosti, účastnit se akcí v obci, číst knížku, nebo odlévat sádrové trpaslíky. Nikdo nemá právo mě za to kamenovat a říkat, že jsem horší občan, než on. Věřím, že v období případní krize, jako byla např. povodeň, budou pomáhat všichni slušní lidé, bez ohledu na to, jestli jsou zastupitelé, myslivci, hasiči nebo „jen“ občané, stejně, jako tomu bylo v roce 1987 a 2002. Neboť ve všech vyjmenovaných skupinách jsou lidé slušní a také Ti, kteří na těchto skupinách lidí parazitují.
Je dobře, že tu existuje opozice vůči zastupitelstvu, opak by byl nepřirozený a neefektivní. Přejme si kvalitní opozici, která se obejde bez osobních averzí, výpadů a urážek, bude schopna dialogu, bude fungovat jako objektivní a konstruktivní protistrana a tím napomáhat k tomu, aby se nám tu všem žilo dobře. Koneckonců, vždyť tu tak dlouho žít nebudeme.
RE na: Quo bono ?   přidaný: 04.04.2015  21:49
QUO BONO???
Jan Čadek  |  192.168.46.215  |  Honzikcada(zavináč)seznam.cz
05.04.2015  20:55
Tak já pane Frízek zareaguji taky jen tak krátce . Taky jsem byl na schůzi i jsem si vás všiml, ale že jste schůzi opustil, to si nevšiml asi nikdo protože spousta lidí si dosud nevšimla že v naší obci vůbec žijete. Volby do zastupitelstva nebudu rozebírat , dopadli jak dopadli. Já si narozdíl od spousty jiných z nichž někteří je naopak očerňovali letákovou propagandou která nebyla zcela objektivní, vážím i těch minulých zastupitestev které v obci zřídili to co tu zřídili. Plynovod , vodovod, telefon do země, od armády vymohli zpět letiště které je teď velkým zdrojem obecních příjmů, bydlení pro lidi a dokázali se vypořádat s povodněmi. Ty zastupitelstva toho řešili daleko víc ale to by jste tu musel i žít nejenom bydlet. Že vznikli dluhy? Je dnes některá obec něco schopna vybudovat bez půjčky či hypotéky? pár šťastlivců ano ale každej ne. A že vy se oháníte biblí to bych vážně nečekal-když jsme se potkávali v práci či kolem vašeho domu nebyl jste schopen ani odpovědět na pozdrav.
RE na: Co se to děje ?   přidaný: 21.03.2015  15:39
Quo bono ?
František Frýzek  |  192.168.39.134  |  f.fryzek(zavináč)seznam.cz
04.04.2015  21:49
Vážená paní,
jen krátce zareaguji na Vaše psaní. Na schůzi jsem,narozdíl od Vás,byl.
Mohu jen obdivovat s jakým klidem a nadhledem, alespoň do okamžiku,kdy jsem znechucen schůzi opustil, paní starostka raegovala na neslušnou argumentaci některých diskutujících.
Schůzi jsem opustil v okamžiku, kdy jeden diskutér zpochybnil volby do zastupitelstva obce. To už bylo příliš. Možná jiný starosta by více přál spolku dobrovolných hasičů a byl by proto zvolen demokratičtěji? Nejsem hasič a nemohu tedy souhlasit s pozměněným heslem "Všechnu moc hasičům". Takto to tedy nazaznělo,ale moc nechybělo.
Omlouvám se paní starostce, že jsem se neohradil proti tomu, co zaznělo,přímo na schůzi.Nemělo by to tam ale smysl, protože by to byl dialog s hluchými.V bibli pro podobné marné konání určitě najdeme trefné přirovnání.
Jsem přímo alergický na hesla, že někdo něco dělá víc pro lidi.I kdyby to byla pravda,má snad proto větší práva vykřikovat na fóru než ostatní?.
Vnucuje se vždy totiž otázka, pro jaké lidi a co děláme především .Že často pro sebe? Co je na tom divného? Jsme přeci také lidé!
Jako člověk, který musí, čas od času, předstoupit před své spolupracovníky a zodpovídat se ze své práce,vím,že musím někdy i něco překousnout. Musím ale odmítnout námitku, že nebylo diskutováno ke všemu,co bylo na schůzi předneseno.Schůzovali bychom týdny, a závěru bychom se stejně nedobrali.Vím o čem mluvím, protože jsem již řadu veřejných schůzí vedl.Musím se také ohradit proti poznámkám o zahnívání, které jsem zaregistroval v "SoBě". Mohu snad ještě trávit tu trochu zbývajícího volného času s kým chci a jak chci.
Každý má ještě právo ve volném čase dělat co mu libo, pokud ovšem neporušuje práva jiných.Platí to určitě také pro členy SDH.
Prosím nestyďte se, že tu žijete.Nakonec někde žít musíme.
A prosím, nevychovávejte selektivně pouze některé své občany, se kterými nemusíte nutně vždy souhlasit.
Osobně si vážím práce současného zastupitelstva obce, kterému se m.j. daří, bez drastických dopadů na nás občany,umazávat velký obecní dluh z dřívějších časů.
A souhlasím s Vám, měli bychom spolupracovat a ne si muset vybírat, zda patřím k těm či oněm.
RE na: Reakce   přidaný: 20.03.2015  14:04
reakce
Martin Cink  |  46.23.54.20  |  martin.cink(zavináč)seznam.cz
22.03.2015  23:11
Předem děkuji za aspoň nějakou reakci od našich zastupitelů,nic méně mě ani nikterak nepřekvapilo že to bude zrovna Honza.Ptám se proč mě nemůže odpovědět přímo naše uvolněná paní starostka(myslím že čas by se našel),proč toto musí řešit zrovna Honza? (není toto také přilívání oleje do ohně). Jinak za sebe - osobně jsem se v minulém roce zúčastnil dvou zasedání,na jednom nebyl opravdu čas neboť zde měli návštěvu z Blatné a na druhém jsem byl vyslechnut ale už opět nebyl čas,poté mě byl telefonicky oznámen závěr z jednání ale opět bez možnosti nějaké diskuse. Vše jsme si poté řekli i osobně v hospodě a myslím že ty Honzo jsi se mnou po odchodu dalšího člena zastupitelstva souhlasil nebo se pletu? Neříkej zde že jsem tam nebyl není to úplná pravda.Dále bych chtěl zde napsat že máte v programu grand na kulturu v obci a otázka je jakou vy tady děláte kulturu? Výlet do zoo nebo výstava betlému? trochu málo né? Hasiči se zde snaží aspoň něco vytvořit (ale asi to nevidíte) tak že když tedy peníze získáte tak se s nimi podělíte aby tu kulturu udržely? nebo jak to mám chápat? a na závěr pana P.Š znám osobně a myslím že to co tady píšeš je nesmysl a byli tam i jiný zástupci obce kteří s tím nesouhlasí. Úplně poslední věc a je to můj názor a paní starostka jej už ode mě slyšela na schůzi v sobotu. Všemu by nejvíc pomohlo když by paní starostka jednala sama za sebe a (myslím že to nevypadá dobře když za ní mluvíš jen ty) bez některých členů zastupitelstva a jednala by třeba jen s jedním členem SDH oba by si mohli dát čas na své odpovědi a názory a věřím tomu že cesta mezi obcí a SDH by opět byla otevřená ale dokud zde budou vystupovat jen dva zástupci bez starostky tak nevěřím tomu že se něco změní. Za sebe zde také končím se svojí korespondencí a rád si na úřad zajdu nemám s tím problém,nic méně v úvodu této návštěvní knihy je napsáno Prostor pro Vaše poznámky, postřehy, připomínky. Přispějte i Vy tak neváhejte a napište svůj názor,totalita je pryč a zástupci obce Vás nebudou kamenovat,třeba to bude ku prospěchu a k zamyšlení všech. S pozdravem Martin
RE na: Co se to děje ?   přidaný: 21.03.2015  15:39
klid
Hugo  |  46.23.54.4
21.03.2015  19:26
Souhlasim ve vsech bodech :)
Co se to děje ?
MilenŘíkovská  |  192.168.46.203  |  milenarikovska(zavináč)seznam.cz
21.03.2015  15:39
Zdravím včechny , kteří sem přispívali a přispívat zřejmě budou. Bože co se to děje?Kde to jsme? Už si o nás povídají v okolních obcích-o hasičích,ale i o obci !!Nemohla jsem se dostavit na veřejnou obecní schůzi a ani mě to teď nemrzí. Byla jsem v zastupitelstvu 12 let, vím co to je za řeholi, ale nikdy mě nikdo nenapadal !Nebyl totiž důvod všechno co jsem dělala v zastupitelstvu i osobně jsem dělala z nejlepší vůle, ale hlavně pro blaho našich občanů. Vždy byli HASIČI nedílnou součástí a hlavně jedinou složkou , která šla ruku v ruce se zastupitelstvem. Kde by jsme byli v roce 2002 při povodních bez hasičů. Bez nároku na cokoliv dřeli jako koně.Nechci sem zatahovat staré věci jen jsem zmínila.Ani teď by se nemělo nadávat,vyhrožovat,urážet. Všichni by jsme se měli nad sebou zamyslet-co kdo dělá dobře,špatně a hlavně!!! kdo vůbec něco dělá. Vždyť tu bydlíme pohromadě a potkáváme se a ten život je tak krátký jak dlouho se budeme potkávat. Život v naší obci je přeci docela dobrý tak proč si ho znepříjemňovat.Honza to bere za špatný konec-omlouvá ho mládí a nezkušenost hlavně jednání s lidmi.Dělá sice zřejmě mlůvčího obci,ale... Nemůžeme pokaždé říct co si myslíme-občas je třeba zabrzdit i když je to těžké.Už sem nebudu přispívat je mi smutno a píšu pod vlivem emocí,ale doufám,že se vše vysvětlí a bude zase obec TCHOŘOVICE ve spolupráci s HASIČI fungovat abych se za to že tu žiji nemusela stydět ♥
klid
Hugo  |  46.23.54.4
21.03.2015  08:00
Házení špíny nikdy a v ničem a nikomj nepomohlo. Jestliže je v něčem problém, raději jej probírat veřejně, jestliže veřejný je, nicméně osobně, aby nařčená strana měla možnost okamžité obrany. Vzhledem k mé spokojenosti s vedením této obce, respektive s přístupností jejího vedení jakýmkoli podnětům se obávám, že jedinou obranou budou opět tesáky a drápy.
Obviňováním občanů vstříc prosperitě.

Filip
RE na: Reakce   přidaný: 20.03.2015  14:04
Frajeřinka
Martin Šeda  |  46.23.54.10  |  MartinSeda(zavináč)post.cz
21.03.2015  01:10
Za 1 a klobouk dolu ;)
Dotaz
Pavel Šeda  |  46.23.54.10  |  pavel13(zavináč)tiscali.cz
21.03.2015  00:32
Tím P.Š. myslíte mě? pane Křivanec.
RE na: Reakce   přidaný: 20.03.2015  14:04
reakce na reakci
Čadek Jan  |  192.168.46.215  |  honzikcada(zavináč)seznam.cz
20.03.2015  20:49
A Honzo, mimochodem technický problém naštval i mě, neboť jsem se nemohl s ostatními podělit o to, jak jsem tvého otce v tu dobu a na tom místě usvědčil ze lži, což ostatní tedy bohužel nemohli slyšet.

ani jedno ze dvou sdružení nezávislých kandidátů nejsou strana. tak tu nepovídej o nějaké lži. A jinak
byl jsem u toho když jsi řekl mami už to ukonči, sahl jsi po mikrofonu a vypnul jsi ho. Jestli to bylo selháním techniky tak dejme tomu, že ti to teda budu věřit.
Reakce
Jan Křivanec  |  83.208.196.36
20.03.2015  14:04
Jelikož se zde v předchozích dnech nashromáždilo již několik příspěvků, rád bych aspoň v rychlosti na některé okolnosti reagoval. Především nerozumím tomu, že si někdo stěžuje na to, že neproběhla diskuze na obecní schůzi. Máte malý prostor pro diskuzi v obci? Málo informací o činnosti obce, zamýšlených akcích, výsledcích, atd? Kdo z Vás jste byli někdy na jednání ZO, která jsou VŽDY veřejná – Honzo, Martine, atd…? Pokud chcete, můžeme vést mnoho debat o nejrůznějších tématech, a to nikoliv jednou ročně na výroční obecní schůzi, ale prakticky kdykoliv – oficiálně na zastupitelstvu nebo neoficiálně kdykoliv jindy. Ano, mohu souhlasit, že na obecní schůzi nakonec nedošlo k tomu, že by se řeklo, tak a teď bude diskuze. A bylo to v danou chvíli vůbec možné? Ale tvrdit, že to byl záměr, nebo dokonce došly argumenty – to myslíte vážně? O takové skutečnosti by spíše hovořilo řvaní některých, ne? A hodně mi pobavilo, že jsem osobně vypnul mikrofony. Tak jen čistě pro zajímavost – vypínal jsem reproduktor, a to z toho důvodu (jak moc dobře sami víte), že bezdrátové mikrofony fungují pouze díky bateriím, které se vybily, a již během závěru prezentace přestaly fungovat. A Honzo, mimochodem technický problém naštval i mě, neboť jsem se nemohl s ostatními podělit o to, jak jsem tvého otce v tu dobu a na tom místě usvědčil ze lži, což ostatní tedy bohužel nemohli slyšet. To jen na okraj, aby se nevymýšlely konspirační teorie (záměrně volím slušný výraz).

Pokud jde o problém s hasiči, tak jsem přesvědčen o tom, že ten záměrně graduje přičiněním některých konkrétních osob a vůbec zde nejde o nalezení věcného řešení. Pokud jde o počátek tohoto (v reakci na Martinovu otázku), do jisté míry by to možná mohlo souviset např. s tím, když jistý občan – říkejme mu třeba P. Š., v roce 2010 poté, co nezasedl v toužebně očekávaném starostenském křesle, obklopen schopnějšími podřízenými - dle osvědčeného soudružského vzoru, a celý rudý třískal do stolu se slovy: „a bude boj“. No, a dle toho se taky následně choval a chová. Že mu věříte, nebo že Vám lže, je pouze a jen Váš problém.

Nemyslím si ale, že skutečným problémem je to, co je navenek prezentováno, tj. že hasiči nemají na vybavení a nejsou obcí podpořeni. Několik desítek tisíc ročně o tom nepochybně svědčí, a rovněž to dokládá i skutečnost, že pokud byl požadavek na nákup materiálu, pohonných hmot nebo oprav tranzitu či jiné techniky, vždy došlo ze strany obce k profinancování. Onen pomyslný zakopaný pes je totiž jinde. Jde o to, že někdo by rád peníze, o kterých by se nevědělo, na co konkrétně by byly použity. Nebo to tak není? Když argumentujete tím, že v okolních obcích jsou na tom lépe a krásně to funguje, tak se podívejte konkrétně, kolik je vynaloženo na požární ochranu z prostředků té či oné konkrétní obce. Neplácejte, ale argumentujte konkrétními čísly a podklady. Toho asi nejste schopni, umíte akorát vyhrožovat a řvát, že? A stejně tak si zjistěte, jakou formou jsou peníze poskytovány. Je pravda, že někde poskytují na počátku roku příspěvek, který se následně vyúčtuje. A ono to ale ani jinak být nemůže, než že se všechno dokládá, na co jsou vynakládány veřejné peníze, chápete tu absurditu, kterou obhajujete? Jen tak mimochodem, jedná se např. o sousední podobně velkou obec, která poskytuje částku cca 20 tis. ročně a z té jsou hrazeny PHM, hadice, údržba atd. A vykřikuje někdo, že to je málo? Ani náhodou, protože si váží i takového příspěvku. Ale v našem případě se však jedná o to, že „chceme ten základ, co již máme (několik desítek tisíc), a k tomu navíc chceme tolik a tolik financí (50 nebo kolik tisíc)“. Přijde Vám to jako normální a oprávněné/opodstatněné s vědomím jaký je rozpočet obce? A věc druhá. Pokud přijde nějaký další spolek např. myslivci a budou chtít rovněž xy peněz na činnost, dali byste jim je? Ne? A proč ne? Jaké bude zdůvodnění? Víte, že třeba na příspěvky organizacím by měla být předem nastavena pravidla a poskytovatel (obec) by následně měl vystupovat vůči všem žadatelům stejně? Je to úplně totožné, jako když příspěvek, grant nebo dotaci poskytuje kraj či jiný subjekt – jsou to prostě veřejné prostředky.

Ještě se pozastavím u jedné věci. Neustále slyším, že u hasičů je 70% občanů, nebo dokonce až 90%. Ovšem přijde Vám normální brát si neustále hasiče jako rukojmí pro prosazování osobních cílů a zájmů? Proč nikomu z Vás nevadí (vycházím z toho, že ve Vašich příspěvcích nic takového nezaznělo) třeba to, že někdo prohlásí „vezmu hasiče a poškodíme cizí (pozn. obecní) majetek“? Souhlasíte s tím/s ním? Co jsem měl možnost slyšet od lidí, které považuji za pravé hasiče - ti, kteří do sboru vstupovali nepochybně z chvályhodných a ušlechtilých důvodu, proto, aby dodržovali nějaké hodnoty a v neposlední řadě byli nápomocni při složitých situacích, tak oni se s takovým chováním neztotožňují, ba co více nesouhlasí s tím, kam se místní SDH posunulo a posunuje. A děje se tak především díky svému současnému vedení. Druhým dechem však dodávají, že nevidí potřebu, aby oni toto měnili, a víceméně tedy rezignují na jakýkoliv odpor. A vidím dost takových lidí mezi hasiči, kteří primárně chtějí zachovat ten smysl existence místních hasičů a nejde jim o svůj osobní prospěch, výdělek a zviditelnění – a nejsou to v žádném případě jen „ti starší“. Přečtěte si někdy o tom, jak fungovali hasiči ve Tchořovicích v minulosti. Jakými motivy byli vedeni naši předci (i když to u většiny členů vedení SDH bohužel neplatí – což je možná vysvětlením řady věcí), ve chvíli, kdy zakládali na konci předminulého století sbor DOBROVOLNÝCH hasičů naší obce. Tito lidé, včetně mého prapradědečka - zakladatele hasičů, který byl v té době zároveň starostou obce, by se dnes asi hodně divili, jak byl jejich spolek změněn a kam až se posunul, nebo spíše byl posunut. Od funkce spolku, kdy vlastní prostředky členů (či společně vydělaných – viz divadla, brigády) sloužily ve prospěch ostatních - podpora veřejných staveb nebo činnost obce samotné, je dnes v řadě lidí podporováno parazitování po vzoru „dejme jim napít a najíst“, a to jen proto, aby se opět někdo zalíbil a tleskalo se mu.

Závěrem poznámku. Když tvrdíte, jak v minulosti vše fungovalo i ve Tchořovicích, protože byli v zastupitelstvu hasiči či starostou byl hasič (příjemně mi překvapilo, že někdo ví něco z historie naší obce, byť jen možná to, co se mu zrovna hodí), tak musím říci, že ono taky v té době byl ve vedení hasičů úplně někdo jiný a většinou to byli ti, o kterých jsem se zmínil již výše. Zajímalo by mě, jak by jednali s vedením, ve kterém jeden je v minulosti pravomocně odsouzený anebo další, který opakovaně lže a nedodržuje dohody. Vážení, pro takové „osobnosti“ by v minulosti - a jinde ani v současnosti, nebylo místo!

A na úplný konec (v reakci na příspěvek Evy) se podělím o část zprávy, kterou mi poslala před více než čtyřmi lety (zbytek nechám na příště), kdy mi napsala o předchozím starostovi i toto: „se nesníží na uroven toho aby se veřejně nějak bránil protže si za svym rozhodnutím stojí a je přesvědčen že obec vedl podle svého nejlepšío svědomí“. Posoudit, jak toto koresponduje s jejím současným příspěvkem o komunikaci s lidmi a děláním pro lidi, nechám na každém z Vás….

Jsem zvědav, kterou část mé úvahy vytrhnete z kontextu, nicméně chci předem deklarovat, že na tomto místě již nemíním reagovat na podobné téma. Nedělám si iluze, že cokoliv z výše uvedeného pochopíte či uznáte. Ale možná by bylo dobré se zamyslet aspoň nad tím, že naše obec má spoustu potíží ale i výzev v následujících letech, a jestli by náhodou nebylo lepší investovat energii a čas do smysluplných činností. To však neznamená, že se bráním jakékoliv diskuzi, jen mi přijde navýsost hloupé, že podobná diskuze probíhá v návštěvní knize na našich webových stránkách.

Hezký den

Jan Křivanec
RE na: Musíte se urážet?   přidaný: 17.03.2015  20:00
re
Martin Cink  |  46.23.54.20  |  martin.cink(zavináč)seznam.cz
17.03.2015  21:34
Ahoj Ivo nebylo to myšlené jako urážka možná to tak vypadá (sory Franto určitě jsem to tak nemyslel) Jen jsem tím chtěl říct že pokud nechodíš na akce pořádané hasičema a nemusíš řešit jejich starosti tak to nebudeš nikdy vědět. V podstatě jsi jen člen který zaplatí nějaký příspěvek a konec. Tak to bylo myšlené. Nechci tady nikoho urážet nebo nikomu nadávat. Oba jsme tady vznesli dotaz který asi nikdo ze zástupců obce nezodpoví. Jinak je super že jsou mezi námi lidi kteří se bojí podepsat a tím vyjádřit svůj
názor. Budou se schovávat za přezdívky atd.